Projecte T-mobilitat

Projecte T-mobilitat

Contingut actualitzat el
  • La T-mobilitat ja es troba a dia d’avui en la butxaca de milers de persones que ens ajuden a provar el sistema en el marc del Primer contacte, les proves d’usabilitat que el projecte va iniciar a finals de juny.

    Primer es va verificar la validació, tant amb la targeta com amb el mòbil, i posteriorment s’han anat incorporant altres funcionalitats durant l’estiu, fins arribar al dia d’avui, on el sistema s’obre de forma global a un col·lectiu massiu de persones provadores.

    Vols participar-hi?

    Tot i que continuem en un període de proves, ens trobem en una fase en la qual tothom que viatgi entre els 36 municipis de l’àmbit de tarifa metropolitana pot participar, i tindrà a la seva disposició els títols T-usual i T-jove en condicions especials.

    Només t’has de registrar al sistema, en línia o de forma presencial, i demanar el teu suport per viatjar en el format que prefereixis:

    • Consulta com registrar-te:
      • Als punts presencials habilitats de la xarxa, que trobaràs al final d’aquesta pàgina.
      • Al web de TMB o a TMB App, on podràs també demanar la targeta, que t’arribarà per correu.
    • Tria quin model de suport prefereixes:
      • Targeta T-mobilitat
      • App mòbil (només per a Androids amb NFC)

    Preus reduïts

    L’avantatge d’aquesta fase prèvia a la posada en marxa per a les persones participants és que poden viatjar durant uns dies amb preus reduïts, i en unes condicions especials.

    Es pot disposar dels títols T-usual i T-jove però configurats amb períodes de caducitat de només 5 dies. D’aquesta forma, s’esgotaran abans i les persones que participin de la prova hauran de provar la recàrrega. El preu, evidentment, és proporcional:

    Preus reduits durant el primer contacte de la T-mobilitat
    Suport o títol Preu Caducitat
    Targeta T-mobilitat 2,25 € --
    Cartera electrònica 0,50 € --
    T-usual 3,30 € 5 dies
    T-jove 2,20 € 5 dies

     

     

     

     

     

     

     

     

    Recarregar la targeta o el mòbil

    Quan esgotis un títol, el podràs recarregar o carregar un títol diferent (en el cas que tinguis el perfil Jove, ja que, de no ser així, només podràs utilitzar la T-usual). Ho podràs fer:

    • A l’aplicació T-mobilitat per a Android i per a iOS.
    • A les màquines d’autovenda habilitades de la xarxa.

    Fins quan?

    Aquesta fase de proves es pot estendre algunes setmanes. Si tot funciona correctament els propers dies, amb un ús intensiu de milers de persones, s’anunciarà la data oficial de posada en servei.

    Serà a partir de llavors quan els preus i les condicions comencin a ser els habituals i finalitzarà l’etapa de proves, per deixar pas a un funcionament normal. Arribats a aquest punt, totes les persones que hagin participat podran seguir viatjant de forma quotidiana amb les targetes i aplicacions T-mobilitat que hagin aconseguit durant les proves.

    Tens dubtes?

    En aquests moments ja es troben operatius tots els canals d’atenció de T-mobilitat. Consulta’ls i fes-nos arribar els teus dubtes, consultes o incidències a través del que et sigui més còmode:

    Nota de premsa

    Material

  • A més del Centre T-mobilitat, alguns punts d’atenció presencial dels operadors de la xarxa de transport públic també es troben ja habilitats per dur a terme tràmits T-mobilitat.  

    Aquests són els punts on t’hi pots registrar i comprar la teva targeta T-mobilitat:

    Centre Ubicació Telèfon / Enllaç web Horari

    Centre d’atenció i informació T-mobilitat

    Av. De la Granvia de L’Hospitalet, 16-20, planta carrer

    Telèfon cita prèvia: 900 928 900

    Dies feiners, de dilluns a divendres de 8 a 20h; dissabtes, diumenges i festius, de 9 a 14h

    Quiosc TMB: Arc de Triomf

    Estació de metro Arc de Triomf (L1)

    TMB web cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h; dissabtes, de 9 a 17.30 h, i diumenges, de 9 a 14 h

    Quiosc TMB: Espanya

    Estació de metro Espanya (L1-L3)

    TMB web cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h; dissabtes, de 9 a 17.30 h, i diumenges, de 9 a 14 h

    Quiosc TMB: Lesseps

    Estació de metro Lesseps (L3)

    TMB web cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h; dissabtes, de 9 a 17.30 h, i diumenges, de 9 a 14 h

    Quiosc TMB: Torrassa

    Estació de metro Torrassa (L1)

    TMB web cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h; dissabtes, de 9 a 17.30 h, i diumenges, de 9 a 14 h

    FGC: Plaça Espanya

    Vestíbul de l’estació de Barcelona-Pl. Espanya

    FGC web cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres De 9 a 14 h i de 16 a 18:30 h. Agost de 9 a 14 h

    FGC: Plaça Catalunya

    Vestíbul de l’estació de Barcelona-Plaça Catalunya

    FGC web cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres de 8 a 20h

    Rodalies: Plaça Catalunya

    Taquilles de l’estació de Plaça Catalunya

    Sense cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, 09:00 a 13:00 i 15:00 a 19:00h

    Rodalies: Barcelona Estació de Sants

    Taquilles de l'estació de Sants

    Sense cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, de 9:00 a 13:00 h i de 15:00 a 19:00 h.

    Rodalies: Barcelona La Sagrera - Meridiana

    Taquilles de l'estació de La Sagrera - Meridiana

    Sense cita prèvia

    Dies feiners, de dilluns a divendres, de 9:00 a 13:00 h.

    Soler i Sauret  Sant Feliu de Llobregat, ctra. Laureà Miró 426 SiS web cita prèvia 

    Dies feiners, de dilluns a divendres de 9 a 14 h

  • FUNCIONAMENT

    Per què m'he de canviar a la T-mobilitat? Quins beneficis tindré si la faig servir?

    El nou sistema T-mobilitat aporta agilitat, perquè et permet accedir a tota la xarxa de transport públic, inicialment de la zona de tarifa metropolitana, amb una sola targeta recarregable o amb el telèfon mòbil, totes dues opcions amb tecnologia sense contacte. Aporta comoditat, perquè et permet fer moltes gestions, compres i consultes a través d’Internet i de l’app mòbil. I aporta seguretat, perquè disposaràs d'un suport més resistent i durador que les targetes de cartó, i et permetrà mantenir els títols comprats en cas de pèrdua, robatori o danys.

     

    Com em puc fer de la T-mobilitat?

    Si habitualment fas servir la T-usual o la T-jove, i et mous entre els 36 municipis de la zona de tarifa metropolitana, ja et pots passar a la T-mobilitat. Dona’t d’alta al nou sistema, en línia o de manera presencial, i tria el suport, en forma de targeta T-mobilitat o d’app. Si t’has donat d’alta de manera presencial i, posteriorment, també et registres a la pàgina web, podràs dur a terme molts tràmits en línia.

     

    On em puc donar d’alta?

    En línia, ho pots fer a través del web de TMB. Presencialment, a qualsevol dels punts d’atenció de la xarxa de transport públic que estiguin habilitats. Consulta’ls a la pestanya ‘Punts d’atenció T-mobilitat’.

     

    Quants suports diferents de T-mobilitat hi ha?

    N’hi ha dos. D’una banda, una targeta recarregable, la targeta T-mobilitat, en la qual pots carregar els títols de transport habituals. De l’altra, l’app T-mobilitat, que et permet dur al mòbil una cartera electrònica amb els títols de transport de sempre. Tots dos funcionen sense contacte i de manera independent l’un de l’altre, és a dir, que tinguis un títol a la targeta no significa que també el tinguis al mòbil, de manera que hauries de comprar un altre títol per tenir el mateix títol a tots dos suports, en aquest cas.

     

    He demanat la T-mobilitat: quants dies trigarà a arribar? Què he de fer si no la rebo?

    La targeta T-mobilitat arribarà a l’adreça que hagis indicat en un període aproximat de deu dies hàbils. Si passat aquest temps, no en tens cap notícia, posa’t en contacte amb el Centre d’atenció i informació T-mobilitat (CAI), mitjançant el telèfon 900 928 900. Si és TMB, a través dels seus canals.

     

    Una persona menor d’edat es pot donar d’alta a la T-mobilitat?

    Sí, però amb el permís de les persones que en són responsables (família, tutors o tutores legals). En aquest cas, el pare, la mare, el tutor o la tutora han de gestionar el compte T-mobilitat de la persona menor d’edat, i hi estaran vinculats.

     

    És obligatori o ho serà utilitzar el sistema de la T-mobilitat?

    Durant uns quants mesos, el nou sistema T-mobilitat i el sistema magnètic convencional conviuran i es podran utilitzar tots dos. Quan el sistema T-mobilitat estigui consolidat i completament desplegat, es retiraran els títols amb banda magnètica que havíem utilitzat fins ara, de manera que el sistema T-mobilitat serà la plataforma de referència del transport públic i la mobilitat a l’àrea de Barcelona.

     

    Per què apareix el meu nom imprès a la targeta T-mobilitat?

    Perquè es tracta d’una targeta personal vinculada a les teves dades.

     

    Puc ser persona usuària de la T-mobilitat sense donar les meves dades?

    Inicialment, no. En aquests primers mesos del nou sistema, els títols disponibles són personals, com ara la T-usual i la T-jove, que estan vinculats a un document d’identitat i a un nom, tal com ja passava fins ara. Un cop estiguin disponibles els títols que no requereixen una vinculació personal, podràs adquirir la T-mobilitat de manera anònima, però només amb la gamma de títols anònims disponibles, com ara la T-casual o la T-familiar.

    Sigui com sigui, les dades se sotmeten a un control estricte i a una privacitat regulada per la Llei de protecció de dades, ja que la T-mobilitat és un projecte dirigit i impulsat per les institucions públiques catalanes.

     

    CONDICIONS I OBLIGACIONS D’ÚS

     

    On la puc fer servir?

    Inicialment, en qualsevol mode de transport públic per a trajectes entre els 36 municipis de l’àmbit metropolità de Barcelona.

    Existeix l'excepció de les línies interurbanes d'autobús operades per les empreses Sagalés i Casas, que, tot i que tenen parades dins l'àrea de desplegament inicial, surten d’aquesta, i per motius tècnics s'incorporaran més endavant.

    El desplegament de la T-mobilitat a la resta del territori serà progressiu.

     

    Com la puc fer servir?

    Els vehicles i les estacions de tota la xarxa estan preparats amb els nous sistemes d’accés sense contacte, a més de les màquines validadores que hem utilitzat fins ara i que continuaran funcionant. Només has d’apropar la targeta o el mòbil al panell amb el logotip que simbolitza el mètode «sense contacte». Recorda que has de portar sempre un document d’identitat oficial en vigor per demostrar que la targeta de transport és teva.

                                                    

    Puc deixar la T-mobilitat a algú?

    No, de moment. Inicialment, tots els títols que es poden utilitzar amb la T-mobilitat són personals i això vol dir que estan vinculats a les dades de la persona usuària.

     

    Què passa si m’enxampen amb la T-mobilitat d'una altra persona?

    Utilitzar la targeta d’una altra persona no és un problema, però sí que ho és utilitzar un títol d’una altra persona, ja que això es considera un ús fraudulent. Si un equip d’inspecció de la xarxa et demana el títol i portes el d’una altra persona, t’exposes a una sanció amb una percepció mínima i que el títol sigui bloquejat. Inicialment, la T-mobilitat entrarà en funcionament amb títols personals, així que utilitzar la targeta d’una altra persona suposa utilitzar el títol personal d’una altra persona, cosa que suposa un ús fraudulent.

     

    I si em bloquegen un títol a causa del mal ús, què he de fer?

    Si es tracta d’un títol de tarifa general, com ara una T-usual, has de pagar la percepció mínima a l’operador que t’ha imposat la sanció perquè el desbloquegi. Si es tracta d’un títol bonificat, com ara la T-jove, els títols FM/FN o la T-16, que requereixen una acreditació i tenen preus especials, a més de pagar la percepció mínima, has de presentar un escrit amb al·legacions a qualsevol punt presencial o a través del formulari d’aquest web, explicant els motius per demanar el desbloqueig a l’ATM, que és qui ha de confirmar si te’l concedeix o no.

     

    Si estava viatjant amb la targeta virtual que porto a l’app T-mobilitat i el mòbil em deixa de funcionar o em quedo sense bateria, em poden multar?

    Sí, seria com si viatgessis sense títol, atès que el bon funcionament del mòbil és responsabilitat de la persona usuària. Així, l’equip d’intervenció et podria imposar una percepció mínima. No obstant això, disposes de quaranta-vuit hores per recórrer la sanció i demostrar que feies el desplaçament després d’haver validat el títol, que haurà quedat registrat a l’historial de viatges.

     

    He de passar la targeta tant a l’hora d’entrar a la xarxa com en sortir-ne?

    A la xarxa ferroviària (Rodalies i FGC), sí, si les estacions del teu trajecte ho permeten, ja que hi ha estacions que no tenen validadores de sortida, només d’entrada. A la xarxa de metro, de tramvia o d’autobús per carretera, només cal validar en entrar-hi, tal com ara.

     

    Podré fer transbordament igual que ara?

    Sí, el sistema de transbordament és el mateix: pots canviar de mitjà de transport (metro, tramvia, tren, bus) o de línia dins del mateix mode de transport durant una hora i quart després d’entrar a la xarxa, sense que compti com un segon viatge. Ho pots fer un màxim de tres vegades.

     

    La T-mobilitat està bloquejada, què he de fer?

    Si l’has bloquejat tu, la pots desbloquejar sempre que no n’hagis demanat un duplicat. Ho pots fer des de l’«Àrea personal» de la pàgina web i l’app, o presencialment, a les oficines d’atenció habilitades. Si trobes que la T-mobilitat està bloquejada per una sanció, o en desconeixes el motiu, posa’t en contacte amb els canals T-mobilitat, que trobaràs a la pestanya ‘Primer contacte’, o amb els canals de TMB.

     

    Si no funciona la targeta, què he de fer?

    La tecnologia en què es basa el sistema T-mobilitat té una fiabilitat elevada. Tot i això, si el suport deixa de funcionar, en pots aconseguir un duplicat amb els títols que conté en qualsevol dels punts presencials de la xarxa que prestin aquest servei. Aquest duplicat, considerat com un bescanvi, és gratuït sempre que el suport deixi de funcionar per causes alienes a la persona usuària i estigui en garantia. Si el suport no està en garantia o l’ha malmès la persona usuària, caldrà pagar-lo de nou. Els títols que conté el suport espatllat, però, es traspassen de manera gratuïta al nou suport.

     

    Què significa que una targeta està en garantia?

    Que queda cobert qualsevol defecte de fabricació del xip de la targeta durant cinc anys. La garantia, però, no cobreix els danys o el desgast derivats de fer servir la targeta o a causa d’un mal ús per part de la persona usuària.

     

    I si s’espatlla durant un trajecte?

    Et pots trobar en dues situacions. D’una banda, que s’espatlli un cop ja has fet la validació i que, per tant, ja estiguis fent el desplaçament; en aquest cas, quan puguis, dirigeix-te a un dels punts d’atenció presencial inclosos en el projecte T-mobilitat i demana un duplicat del suport. Consulta els punts a la pestanya ‘Punts d’atenció T-mobilitat’.

     De l’altra, que la targeta s’espatlli abans de validar el títol i no puguis entrar a la xarxa. En aquest cas, si et trobes a la xarxa ferroviària, has d’obtenir un bescanvi provisional, que has de demanar al personal de l’estació, i, posteriorment, t’has de dirigir a un punt presencial per rebre el duplicat. En canvi, si et trobes a la xarxa d’autobús, has de pagar un bitllet d’incidència i, posteriorment, sol·licitar el reemborsament del bitllet i el duplicat del suport als punts d’atenció (‘Punts d’atenció T-mobilitat’.)

     El duplicat és gratuït sempre que el suport deixi de funcionar per causes alienes a la persona usuària i estigui en garantia. Si el suport no està en garantia (cinc anys) o la persona usuària l’ha malmès, l’has de tornar a pagar. En qualsevol cas, obtindràs el duplicat amb els títols que contenia abans d’espatllar-se.

     

    Què he de fer si perdo la meva T-mobilitat?

    En cas de pèrdua o robatori del suport, el pots bloquejar (a través del web, de l’app, trucant al número d’atenció a les persones usuàries o presencialment en una oficina d’atenció dels operadors i al Centre d’Atenció i Informació T-mobilitat) per assegurar que ningú més no el fa servir. Si més tard el trobes, el pots desbloquejar.

     Si no el pots recuperar, pots demanar-ne un duplicat, però has d’assumir el cost del nou suport. Des del moment en què demanes el duplicat, però, ja no pots fer servir l’antic suport si el trobes. Encara que hagis de pagar el preu del suport, conserves el títol o els títols que hi tenies carregats.

     

    Com demano un duplicat?

    Si has perdut la targeta T-mobilitat, te l’han robat o s’ha espatllat, i en necessites un duplicat, l’has de demanar de manera presencial, a les oficines d’atenció (‘Punts d’atenció T-mobilitat’).

     

    SUPORTS

     

    Com aconsegueixo la targeta T-mobilitat?

    La targeta recarregable es pot adquirir als punts presencials de la xarxa de transport públic: a les diferents oficines d’atenció dels operadors i al Centre d’atenció i informació T-mobilitat (CAI). També, mitjançant els canals digitals de TMB. Té un cost de 4,5 euros, es pot fer servir de manera indefinida i té una garantia de cinc anys. Durant els primers dies de prova, això sí, es pot adquirir a meitat de preu.

     

    Puc comprar la T-mobilitat al bus, als estancs o en altres punts de venda habitual?

    De manera presencial, et pots donar d’alta i adquirir la targeta T-mobilitat al Centre d’atenció i informació T-mobilitat i a les diferents oficines d’atenció de la xarxa de transport. Consulta’ls a ‘Punts d’atenció T-mobilitat’.

     

    Per què la T-mobilitat i l’app tenen un cost? El sistema actual no en té.

    Es tracta d’un preu simbòlic per cobrir una petita part del cost de producció de les targetes i la tecnologia que permet utilitzar el mòbil per accedir al transport públic i fer moltes altres gestions de manera digital. Tanmateix, els suports de la T-mobilitat són molt més duradors que una targeta de cartró i tenen altres avantatges.

     

    I si tinc un telèfon que no té sistema operatiu Android o tecnologia NFC?

    Si ets persona usuària d’Apple, pots descarregar-te l’app i optar per la targeta T-mobilitat, que podràs recarregar amb el telèfon D’altra banda, si el teu dispositiu no té tecnologia NFC, no pots validar el títol per accedir al transport públic, però més endavant sí que podràs carregar títols a la targeta T-mobilitat.

     

    Puc tenir la targeta T-mobilitat i l’app T-mobilitat alhora?

    Sí, pots adquirir una targeta recarregable i tenir l’aplicació mòbil a la vegada, però funcionen de manera independent, com dos suports diferents que no estan vinculats.

     

    Com he de comprar els títols perquè estiguin a la meva T-mobilitat?

    Els títols es poden comprar i carregar mitjançant les apps de la T-mobilitat de TMB, i també a les màquines d’autovenda de la xarxa que estan habilitades per a la T-mobilitat.

     

    Un cop feta la càrrega del títol, puc fer servir directament la T-mobilitat?

    Si fas la compra immediata de manera presencial, mitjançant l’app (via NFC) o a les màquines d’autovenda de la xarxa que estiguin habilitades per a la T-mobilitat, un cop hagis adquirit el títol que vulguis utilitzar i l’hagis carregat a la targeta T-mobilitat o a la targeta virtual del mòbil, només l’has de començar a utilitzar per a viatjar.

     

     Per què no puc comprar o recarregar si no tinc un mòbil sense NFC?

    Si el teu telèfon no té NFC, no pots carregar el títol adquirit a la targeta per aproximació dels dos elements, que és el que significa NFC: Near Field Communication, o comunicació de camp proper. Properament disposaràs d’un sistema de compra que et permetrà recarregar la targeta encara que no tinguis NFC.

     

    Puc tenir la T-mobilitat i comprar un bitllet magnètic en un moment determinat?

    Sí. Durant un temps, el nou sistema digital i la tecnologia magnètica conviuran, fins que s’apagui de manera definitiva el sistema magnètic. Durant aquest interval, pots adquirir títols de tecnologia convencional, encara que disposis de la T-mobilitat.

     

    He demanat la targeta T-mobilitat, però prefereixo fer servir el mòbil. Com faig el canvi?

    Si ja has adquirit la targeta T-mobilitat, no és possible tornar-la. Però recorda que pots compaginar l’ús de la targeta T-mobilitat i l’app mòbil sense cap problema i que tots dos elements es complementen. Recorda que els dos suports funcionen de manera independent, com dos suports diferents que no estan vinculats.

     

     

    TÍTOLS I TARIFES

     

    Els preus del transport canvien amb la T-mobilitat?

    No. Els preus i les tarifes són aprovats pel Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona cada any.

    No obstant, durant aquests primers dies de proves, els preus dels suports i els títols sí tenen un preu reduït especial, que tornaran a ser els habituals quan s’acabi aquest període.

     

    Pagarem per quilometratge a partir d’ara?

    De moment, no. El futur sistema tarifari per quilometratge entrarà en funcionament més endavant, quan la T-mobilitat ja estigui consolidada. Inicialment, el nou sistema funcionarà amb els mateixos títols que hi havia fins ara: la gamma de títols integrats de l’ATM.

     

    I podré fer servir qualsevol títol amb la T-mobilitat?

    Inicialment, amb la T-mobilitat es poden fer servir la T-usual i la T-jove. El desplegament de la gamma de títols serà progressiu. Aquests primers dies de proves, a més, els títols tenen una validesa especial reduïda, per facilitar la prova de certs elements del sistema, sobretot la recàrrega.

     

    Canvia l’adquisició de títols socials o que requereixen acreditació?

    Amb el nou sistema, les persones usuàries tindran associats perfils bonificats específics, segons les seves característiques i la documentació que presentin. Per exemple, a les persones menors de vint-i-cinc anys se’ls vincula de manera automàtica el perfil Jove, que els permet adquirir la T-jove. Altres perfils específics, com ara l’FM/FN, requeriran que es presenti la documentació pertinent, però un sol cop.

     

    Puc presentar documentació acreditativa d’FM/FN en línia, en comptes de fer-ho de manera presencial?

    Només hauràs de donar d’alta aquest perfil bonificat un cop i s’ha de fer de manera presencial. Els perfils d’FM/FN i els seus títols bonificats entraran en funcionament molt aviat.

     

    Quina documentació he d’aportar per aconseguir els títols amb descompte?

    Les condicions per aconseguir els títols bonificats continuaran sent les mateixes que fins ara, així que hauràs de presentar la mateixa documentació, que varia segons el títol social que vulguis adquirir. Inicialment, la T-mobilitat és compatible amb la T-jove. La resta de títols socials s’aniran posant en marxa progressivament. 

     

    En una sola targeta recarregable puc portar diferents bitllets?

    Inicialment, pots portar un títol més una recàrrega reserva del mateix títol a la targeta T-mobilitat o el telèfon mòbil.

     

    Vull comprar un títol bonificat que no apareix a les opcions de compra de la T-mobilitat. Què he de fer?

    Inicialment, el títols social o bonificat que entra en funcionament amb la T-mobilitat és la T-jove. Si vols aquest títol i la plataforma no t’ofereix l’opció de comprar-lo, és perquè no compleixes els requisits necessaris. 

    Si necessites un altre títol integrat de l’ATM, de moment, has de continuar optant pel sistema magnètic, com fins ara; si vols la T-4 o la Targeta Rosa, recorda que són títols propis de l’AMB i tampoc no estan disponibles encara.

     

    M’he equivocat comprant un títol. Què he de fer?

    Si el títol encara està per estrenar, el pots tornar sense cap problema. Per a obtenir la devolució de manera presencial, has d’anar a un punt d’atenció de l’operador al qual hagis comprat el títol que vols tornar, sigui pel canal que sigui (presencial, màquines d’autovenda, canals digitals o app). És a dir, per a tornar un títol que hagis adquirit en qualsevol plataforma de TMB, has d’anar a un punt de TMB; per a tornar un títol adquirit en plataformes de FGC, has d’anar a un punt de FGC, etcètera. Si has adquirit el títol a través d’una plataforma ATM, pots obtenir la devolució presencial al Centre d’atenció i informació de la T-mobilitat (CAI).

     

    On puc consultar la validesa i el saldo del meu títol?

    Pots veure l’estat dels títols o a través de l’app T-mobilitat, i al canal digital de TMB i la seva app. També pots fer una consulta per telèfon o de manera presencial, als punts d’atenció de la xarxa i a les noves màquines de consulta que hi ha als autobusos. També a les màquines d’autovenda habilitades a la xarxa de transport, que serviran per a consultar les dades de les targetes.

     

    Puc obtenir un rebut o una factura dels títols que compri?

    Sí. A través de l’app pots consultar l’historial de compres, així com a la web de TMB. També pots demanar qualsevol rebut o factura al Centre d’atenció i informació de la T-mobilitat i a les oficines d’atenció dels operadors.

  • Sistema d’habilitació per a ser proveïdor de personalització de suports d’usuaris sense contacte (SUS) de PVC i/o de cartró habilitats en el sistema t-mobilitat


    Sistema d’habilitació per a ser proveïdor o fabricant de Terminals d’Interacció amb l’Usuari (TIU) per a la seva integració en l’equipament del sistema T-mobilitat


    Sistema d’habilitació per ser proveïdor o fabricant de suports d’usuaris sense contacte (SUS) de PVC i de cartró habilitats en el sistema T-mobilitat

  •